در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس؛ کلیات اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مصوب شد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تصویب کلیات اساسنامه این سازمان با رأی اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خبر داد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تصویب کلیات اساسنامه این سازمان با رأی اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، کلیات اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که با امضای 37 نفر از نمایندگان شریف مردم، تسلیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده بود با اتفاق آرا در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.
وی بیان داشت: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، یکی از دستورات جلسه بود که پس از تصویب کلیات آن مقرر شد، مفاد و جزئیات اساسنامه در کمیته فنی و حرفهای و مهارت آموزی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سازمان های آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: پس از تصویب مفاد اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کمیته فنی و حرفهای و مهارت آموزی، اساسنامه مذکور در بهمن ماه سال جاری، دوباره در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح می گردد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این اساسنامه با هدف تغییر ساختار، برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور تدوین شده است.
به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اصلاح ساختار از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای هیأت امنائی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد 2 درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان ها به صورت رسمی و دارای قانون مشخص و ... از مفاد این اساسنامه می باشد.
حسینی نیا با اشاره به ظرفیت های ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای از جمله 640 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود 14 هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، گفت: این سازمان، متولی ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی در 6500 استاندارد آموزشی، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمهماهر (آموزش جویندگان کار فاقد مهارت)، ارتقای مهارت نیروی کار شاغل، ایجاد و توسعه کارآفرینی، افزایش خوداشتغالی، ایجاد مهارت های پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جستوجوی شغلی و تقویت کسب شغل و ... می باشد.
نظر دهید