شهروندان گرامی چنانچه از نحوه ارائه خدمات در هریک از واحدها، ادارات و یا مراکز آموزشی در زمینههای نقض قوانین، کوتاهی یا عدم انجام وظیفه، اطاله رسیدگی، عدم پاسخگویی یا ضعف در ارائه خدمات، شکایتی داشته و شخصاً ذینفع آن بوده و از ادارهکل آموزش فنی و حرفهای استان درخواست رسیدگی داشته باشید، میتوانید شکایت خود را با رعایت نکات زیر ، به صورت تلفنی (77502266)،حضوری(به واحد بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات) ویا به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ثبت نمایید تا وفق مقررات به آن رسیدگی و پاسخ لازم ارایه شود .
پیش از تنظیم و ارسال شکایت خود به نکات زیر توجه فرمائید:
*مسئولیت قانونی مطالب اظهارشده برعهده شاکی خواهد بود
* شکایتهایی که دارای اطلاعات ناقص و یا نادرست بوده و یا مشخصات شاکی ناقص و یا هویت وی احراز نشود، رسیدگی نخواهد شد
* فرآیند رسیدگی به شکایات: (دانلود صفحه فرآیند رسیدگی به شکایات)
*درمراجعه حضوری فرم تکمیل شده پیوست ( صفحه دانلود و پرینت گرفته شود.)ثبت دبیرخانه (واقع در طبقه همکف اداره کل) شود .
آدرس: پیچ شمیران ، ابتدای خیابان شریعتی ، نبش کوچه پیرجمال ،اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران
* در شکایت الکترونیکی در صورتی که جمعی از اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا یک شخص حقوقی به ثبت شکایت در سامانه تمایل دارند باید مشخصات یک فرد حقیقی به نمایندگی از اشخاص یا شرکت، در فرم شکایت درج شود، در غیراینصورت به شکایت رسیدگی نمیشود.
*در شکایت الکترونیکی تکمیل اطلاعات برای فیلدهای ستاره دار اجباری است و همچنین با توجه به محدودیت زمانی در نظر گرفته شده برای ایجاد ارتباط با سرور در فضای اینترنت به هنگام ورود اطلاعات، شایسته است در ابتدا متن شکایت خود را خارج از این سیستم تایپ نموده و به هنگام تکمیل اطلاعات شکایتنامه خود، آنرا در محل متن شکایت کپی نمایید.
روش تنظیم و ارسال شکایت ااکترونیکی
شکایت باید متضمن هویت کامل، نشانی، کدملی و کدپستی شاکی و همراه با دلایل باشد. پس از وارد کردن مشخصات و متن شکایت و دیگر اطلاعات مورد نیاز در سامانه، توسط سیستم یک شماره پیگیری برای شما صادر میشود که به وسیله آن میتوانید در همین سامانه پاسخ خود را دریافت نمائید. در نگهداری و عدم افشای این شماره به دیگران دقت نمایید.
سایر سامانه های پاسخگو:
سامانه پاسخگویی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
سامانه پاسخگویی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
سامانه پاسخگویی بازرسی کل کشور
سامانه سامد (پاسخگویی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری)